Gamifiera boken!

Bakgrund

Ett stort spelföretag går ut med att de vill ha ett synopsis på ett spel som bygger på  boken Dvärgen av nobelpristagaren Pär Lagerkvist.

Företaget vill ha ett spel som går hem, men vill att så mycket som möjligt av bokens atmosfär, innehåll och budskap bevaras i spelet.

Uppgift

Du ska skriva ett synopsis eller produktidé.

Den ska beskriva ditt spel och motivera varför spelidén kan bli en framgång. Den ska använda något eller några begrepp från den klassiska dramaturgiska modellen. Du kan använda både ord och bild för att berätta om ditt spel.

Frågor som kan hjälpa dig att skriva ditt synopsis.

  • Hur ska det se ut?
  • Vad ska skapa dramatik och spänning?
  • Hur ska spelare kunna känna att de vinner eller att det går dåligt?
  • Hur ska romanens handling komma fram?
  • Hur ska romanens karaktärer komma fram?
  • Hur ska romanens tankar eller idéer komma fram?

Omfång 2-4 sidor.

Modelltext

Här hittar du en skiss för hur ett synopsis kan vara uppbyggt

Deadline

Inlämnas 2 februari, senast midnatt, i docx-format. Skickas som e-post till daniel.wernegren@arlandagymnasiet.se och jonatandersson@gmail.com.

2 reaktioner till “Gamifiera boken!”

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: